Tuesday, February 06, 2007
What a mess !!!
هو ده اللى أنا حاساه بالظبط
لخبطة الصورة دى
بألواناتها
بالذبذبات اللى خارجة منها
مسيطرة عليا فكرة واحدة بس
أنا لازم أشتغل
علشان أستقل مادياً
لان الاستقلال المادى خطوة واحد
فى أى مشوار همشيه
بس أشتغل ايه
أنا دلوقتى بتدرب فى صيدلية
و ممكن اشتغل بقى فى أى صيدلية
بس بجد الموضوع ممل جدا
و مفيهوش حياة
مع انه متجدد و بجد سهل
بس أنا مش بحبه
مش شايفه روحى فيه
زهقانه جدا
و مش عايزه أشتغل مندوبة فى شركة أدوية
مش حابة المجال كله على بعضه
طب أشتغل ايه
مش عارفه
بجد مش عارفه
فى الصحافه
جربت قبل كده و زهقت
هو العيب فيا ؟
احتمال
طيب نفسى أشتغل ايه
مش عارفه
حاجه ليها علاقه بالكتب
ده اللى واصلاله
ايه بالظبط مش قادرة اعرف
مش كاتبه طبعا
علشان الكتابه دى حاجه
جنب اى حاجه تانيه هشتغلها
صحيح غالبا هشتغل بشهادتى
مؤقتا
لحد ما اعرف انا عايزة ايه
علشان الاستقلال المادى
بس هبقى بجد مش مرتاحه
طبعا احساسى انى مش هبقى مرتاحه لوحده
كفيل انى فعلا ما ارتاحش
علشان الموضوع فيه جزء نفسى
بس طيب اكدب عليا يعنى
ده حتى ما يصحش
مش عارفه أنا عايزة اشتغل ايه
و ده خانقنى
و مخلينى حاسة انى هضطر مؤقتا
اشتغل فى حاجه ليها علاقة بالصيدلة
و ده منرفزنى جدا
بس فى نفس الوقت
مينفعنيش قعدة البيت خالص
دماغى وجعتنى من التفكير
اشتغل ايه
اشتغل ايه
قلت اكتب عن الموضوع
يمكن ارتاح
بس انا عارفه ان الموضوع ده بالذات
ما يتحلش بالكتابه
يتحل ازاى بقى
ان ربنا يهدينى
و اعرف أنا عايزة إيه
*
*
ياريت محدش يقوللى
حب ما تعمل حتى تعمل ما تحب
لانى ببساطة معرفش
ممكن اعمل اللى ما بحبهوش
بس عمرى ما هحبه
او هعمله بنفس
 
posted by Yasmine Adel Fouad at 9:23 AM | Permalink |