Sunday, July 29, 2007
جسدى .. اعتذر .. و بشدة

أنا
آسفة
بجد
.
.
آسفة
مكنتش اقصد
.
.
مش متعمدة
بس اعمل ايه
حظك معايا كده
.
.
آسفة
إن كان فى خلال اسبوع
اتركبلك محلولين
و النهاردة اتركبلك التالت
.
.
آسفة
إن كنت مش بأكلك
و مش بخليك تاخد كفايتك من النوم
لا و بفكر أديك مهدّئ
غلاسة
.
.
آسفة
إن كان ضغطك بسببى فى الأرض
صدقنى مش قصدى
عموما هحاول لما نسافر
نرتاح
لازم نسافر
ايه رأيك بكرة
!!
.
.
بحبك
و بحضنك
و محتاجة اكتر لحضنك
********************
أمايا
يامّا
شدّى الضفاير
شدّى رُباطها
عصّبينى
لو قادرة يامّا
تقيديها
قيديها
و قيدينى
شعورى موجة
عمالة تلعب
عمالة ترقص
فوق جبينى
شعورى شوق
و بشوقى حايرة
ما انا عارفة ماشية
ما أنا عارفة طايرة
و كلام فى سرك
و بقولها مُرّة
عذاب بحسّه
عذاب و ثورة
أمايا
يامّا
جوايا ليه ؟
امايا
يامّا
جوايا إيه ؟
جوايا حيرة
جوايا ضلمة
جوايا طير
قلقان فى عشّه
لا انا قادرة أشيله
و لا قادرة أهشّه
* ( حنان ماضى ) *
 
posted by Yasmine Adel Fouad at 3:38 PM | Permalink |