Sunday, October 08, 2006
جــــواب

بسم الله الرحمن الرحيم

بابا
الحبيب
جداااااااااااً
مش المفروض أقولك أنا بحبك أد إيه
لإنك لو مش عارف
يبقى فى مشكلة
و أنا عمرى ما شرحت لحد بحبه بجد
بحبه أد إيه
لإنه لازم يبقى حاسس
زى ما أنا عارفة انى أهم انسانة عندك فى حياتك
رغم خلافاتنا
و اختلافنا فى الرأى
- غالباً -
لكن واثقة من حبك ليا
بس لو مش عارف بجد
يبقى ربنا يسامحك
*
*
*
بابا
انت عارف كويس
ان مفيش أطول من لسانى
و انى مش بعتذر للاعتذار
و مش بتاعة تمثيل و حركات و سهوكة زى أخواتى
حقى مش بسيبه
*
*
بس بجد
مقدرش أنكر إنى المرة دى غلطت
" إلى حد ما "
يعنى فى جزء معين من الحقيقة
لكن إنت مش مدينى فرصة اعتذرلك
و أنا أصلا مش بتاعة اعتذارات
*
*
بس صعبان عليا منظرك وانت دمك محروق بسببى
و الله يا ابنى إنت عرفت تربّى
بس دماغى اللى مش راكبة على هواكم
هى اللى بتديك إحساس بغير كده
طب ده أنا ساعات بقول عيبى إنى متربية
*
*
بابا
أنا بعتذر إنى كدبت عليك
ماأنا برضه اللى اعترفتلك بالحقيقة
بس بجد
أنا مش بحب اكدب
و إنت عارف
بس هى جت كده
*
*
عارفة إنك بتعرف تقاطعنى فترة
و إنت عارف إنى برضه أعرف أقاطع أى حد
بس المرة دى
بلاش
ده احنا رمضان كمان
**
علشان كدبت عليك
و حسستك بالإحساس الغبى ده
آسفة
لجزء معين من الأحداث
إلى حد ما معاك حق
لكن باقى الأحداث
متحملش أنا وزرها
خصوصا إنى معملتش حاجة غلط

*
*
عارف
فكرت اكتبلك جواب ع الورق
زى العادة
رغم انى عارفة انك هتتقل
و مش هتقراه
بس بحبك
وهكتبه
"أنا قلت من الأول سكة الحب دى مليش فيها"

أول مرة أحس انى ضميرى مأنبنى علشان انت زعلان منى
أول مرة مش عايزة أقول
يا بت كبّرى
*
*
اعتقادى ان يومين أو يمكن أأقل
و الموضوع يهدى
بس صعبانة عليا نفسى
انا متنشنة بقالى فترة
لأكتر من سبب
أهمهم امتحانى
و يوم ما أخلص امتحانات
تحصل حاجه تانى تتنشنى
هو إيه مش مكتوبلى أفك وللا إيه
؟
؟
بنــتــك
مــيـــنـــــــــــا
عموماً
ما المفروض إنت مالكش بنات غيرى
ربنا يعينك بقى
و تحبنى أكتر

بحبك
بجد
 
posted by Yasmine Adel Fouad at 2:40 AM | Permalink |